de Lily » Mar Oct 03, 2023 7:54 pm
Nu chiar. Da, evreii așteaptă doi Mesia, cel puțin o latură a lor. Il așteaptă pe Mesia ben David (Mashiach ben David) si pe Mesia ben Iosif (Mashiach ben Yoseph), Mesia ben Iosif moare, Mesia ben David e marele rege, dar intr-adevăr, ei cred că primul vine Mesia ben David, apoi vine Mesia ben Iosif.
Sigur că nu e menționat numele Iisus, nici descrierile astea Mashiach ben David nu includ numele Iisus. Numele Iisus apare doar după nașterea Lui. De altfel in Apocalipsă scrie că o să aibă un nou nume, unul necunoscut de nimeni.
Insă eu ințeleg că se vorbește clar despre Iisus, chiar dacă nu i se pronunță numele
Isaia 7 14. Pentru aceasta Domnul meu vă va da un semn: Iată, Fecioara va lua în pântece şi va naşte fiu şi vor chema numele lui Emanuel.
Isaia 9 5. Căci Prunc s-a născut nouă, un Fiu s-a dat nouă, a Cărui stăpânire e pe umărul Lui şi se cheamă numele Lui: Înger de mare sfat, Sfetnic minunat, Dumnezeu tare, biruitor, Domn al păcii, Părinte al veacului ce va să fie.
6. Şi mare va fi stăpânirea Lui şi pacea Lui nu va avea hotar. Va împărăţi pe tronul şi peste împărăţia lui David, ca s-o întărească şi s-o întemeieze prin judecată şi prin dreptate, de acum şi până-n veac. Râvna Domnului Savaot va face aceasta.
7. Cuvânt va trimite Domnul peste Iacob, şi el se va pogorî peste Israel.
Din Daniel iar ințeleg că este vorba de Iisus
Atunci, împăratul Nebucadneţar s-a înspăimântat şi s-a sculat repede. A luat cuvântul şi a zis sfetnicilor săi: „N-am aruncat noi în mijlocul focului trei oameni legaţi?” Ei au răspuns împăratului: „Negreşit, împărate!”
25 El a luat iarăşi cuvântul şi a zis: „Ei bine, eu văd patru oameni umblând* slobozi în mijlocul focului şi nevătămaţi, şi chipul celui de al patrulea seamănă cu al unui fiu** de dumnezei!”
Vezi avem o problemă, atunci condiționezi existența cuiva de ceea ce face. Dacă ceea ce face te mulțumește atunci ii dai dreptul să existe, dacă nu, nu.
hitler nu s-a intors de la rele, deci noi ca oameni sigur nu il faceam pentru că in general dacă ceva/cineva nu ne e util sau ne enervează il omorâm. Il putem lua exemplu pe Becali, care era de o aroganță și avea o gură mizerabilă de... nu am cuvinte. In timp ce acum deși mai are o doză de aroganță, banii cu care inainte se lăuda, acum ii dă pe spitale, pe medicamente pentru oamenii care nu au bani de medicamente, acte de caritate, biserici, case, facturi pentru săraci, etc. Ca om dacă il vedeam acum vreo 10 ani când injura, scuipa, se dădea mare cu banii lui probabil că il impușcam, dar s-a intors de la mare parte din rele. Acum nu știu câți l-ar mai impușca.
A se vedea Saul din Biblie, care ținea hainele celor care omorau apostoli, apoi a plecat el să omoare creștinii, dar s-a intors de la rele. Eu pe exemplul ăsta mergeam, dacă știai că copilul tău va fi na Hitler, dar ulterior urma să devină bun, na un fel de Becali, să facă spitale gratuite pentru bolnavii de cancer, să ajute oameni sărmani, etc. Il făceai?
Știi care e pedeapsa păcatului? Moartea. El este sfânt, păcatul te separă de El. Dacă prin faptele tale te puteai salva atunci Iisus murea degeaba. Tu mergi puțin spre musulmani care cred că dacă faci mai multe bune decât rele ajungi in Rai, bine dacă nu ești creștin, caz in care poți face fapte bune câte vrei că tot in Iad ajungi. Concepție similară cu a hindușilor și budiștilor, doar că... nu ai o tablă pe care să vezi la ce procente ești și cât mai ai de avansat. Plus că dacă omori un om și după dai o pâine unui sărac e considerat 1 la 1? Adică e doar așa pe bile egale sau greutatea fiecărei acțiuni diferă?
Uite, hai să o luăm altfel. Să spunem că Dumnezeu zice că bine, ai dreptate, renunță la standardul Lui, merge doar pe al tău. Consideri că e rău să minți? Ai mințit vreodată? Care ar trebui să fie pedeapsa pentru minciuna ta? Nu poți să ii ceri unui Dumnezeu fără păcat, drept să bage sub preș păcatul minciunii tale. Un Dumnezeu drept pedepsește fiecare păcat. Chiar poți spune că nu ai niciun păcat (după standardele tale)? El iubindu-te, cum mă iubește și pe mine, a ales să vină El să moară ca tu să nu fie nevoie să mori pentru păcatele tale. Doar că este un dar pe care il poți accepta sau respinge, este alegerea ta.
Hai să spunem că ai doi copilași și ii pui pe amândoi să monteze câte o comodă. Te duci la primul, il intrebi dacă are nevoie de ajutor, iar el spune că nu are nevoie de tine, se descurcă foarte bine și singur.
Te duci la al doilea, iar acela sare in genunchi să il ajuți că nu știe să facă nimic, nu se descurcă, are nevoie de ajutorul tău.
Te intorci la primul și vezi că a montat comoda, dar e strâmbă, găurită, ciobită, mult sub așteptări. De care dintre copilași vei fi mai mulțumit, de cel care ți-a cerut ajutorul când a văzut că nu se descurcă sau de cel arogant care s-a increzut in forțele sale refuzând ajutorul oferit, deși știai care nevoie de el?
Exact așa e treaba cu creștinul și ateul. Creștinul nu se increde in sine, ci in Dumnezeu, iar Dumnezeu il ghidează spre un rezultat mai bun, cum ai face și tu dacă vine copilul să îți ceară ajutorul. In timp ce ateul e ferm convins că se descurcă și singur, omițând că nu il judecă un om, ci un Dumnezeu perfect, iar rezultatul nu are cum să fie perfect.
Cine bea din paharul științei până la jumătate rămâne ateu. Cine bea paharul științei până la capăt Il descoperă pe Dumnezeu - Albert Einstein
Let My People Think